Broj online kupaca u Srbiji pokazuje rast od 9% u toku druge polovine marta, aprila i prve polovine maja ove godine u odnosu na period pre COVID-19 epidemije, tako da je online kupovina* u Srbiji dostigla 43% građana preko 15 godina starosti. Pored toga, 4% stanovnika Srbije je elektronski kupovalo uz nečiju pomoć**.

Odeća i obuća dominiraju u e-trgovini sa 2 od 3 online kupca koji su kupovali ove proizvode. Ostale kategorije proizvoda znatno zaostaju: blizu 30% online kupaca je kupovalo  elektronske uređaje i telefone, svaki četvrti je obavljao rezervacije smeštaja, a svaki peti online naručivanje dostave hrane, kupovinu kozmetike i sportske opreme.

Namirnice i kućne potrepštine online kupuje tek svaki deseti građanin, i to oni koji preko interneta kupuju razne druge proizvode. Ipak, ova kategorija je pokazala jedan od najvećih potencijala za rast u periodu prvog talasa COVID-19, odnosno vanrednog stanja.

*Online plaćanje komunalnih i drugih računa nije uključeno
**Neko je za njih kupovao

METODOLOGIJA

CATI (telefonsko anketiranje)

Regrutacija: nacionalno reprezentativni kvotni uzorak

Trajanje upitnika: ~10 minuta

CILJNA GRUPA

Populacija Republike Srbije

Starost: 15+ godina

Kvote prema starosti, polu, regionu

UZORAK

Veličina uzorka: 1253 ispitanika

Pokrivenost: uzorak predstavlja stanovništvo Republike Srbije po polu, starosti i regionima

MASMI Beograd

 

Balkanska 29a, 11000 Beograd
+381 (11) 33 90 846
masmi-belgrade@masmi.com