Za potrebe Izazov-a 2017, foruma komunikacionih lidera, sproveli smo kvantitativno istraživanje u kome je učestvovalo 206 profesionalaca iz oblasti marketinga i PR-a u periodu od decembra 2016. godine do februara 2017. Učestvovali su stručnjaci iz 6 zemalja regiona: Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Slovenije.
Jedna od tema kojom smo se bavili bili su budžeti za 2017. godinu…
Da li će biti promena kada su pitanju budžeti?
4 od 10 stručnjaka smatra da će marketing i PR budžeti u 2017. godini ostati isti kao u 2016. godini. Ostali su ili optimistični pa smatraju da će budžeti rasti (30%), ili pesimistični i veruju da ih čeka pad (27%). U Sloveniji više profesionalaca nego u Srbiji veruje da će budžeti rasti (53% vs. 19%).
Najviše će se ulagati u digital marketing, a najmanje u istraživanja tržišta
Najveći broj kompanija će u 2017. godini usmeriti najveći procenat budžeta (44%) na digital marketing, dok najmanji deo budžeta sleduje istraživanju tržišta (13%). Svaka treća kompanija će najviše uložiti u content marketing, a svaka četvrta u ATL.
Ima li u budžetima prostora za inovacije?
Više od polovine stručnjaka iz branše veruje da će kompanije za inovativna integrisana rešenja u 2017. godini izdvojiti do 10% budžeta. Oko četvrtine veruje da će se izdvojiti još više – između 10 i 30% budžeta.
Prenosimo delić atmosfere – MASMI na forumu IZAZOV2017: